joi, 17 octombrie 2013

Metodologia alegerilor membrilor Consiliului Local al Tinerilor Timisoara 2013-2015

Metodologia de organizare si desfasurare a alegerilor pentru Consiliul Local al Tinerilor Timisoara impreuna cu cererea de inscriere, modelul scrisorii de motivatie si declaratia de neapartenenta politica pot fi accesate dand click pe urmatorul link:  http://www.filedropper.com/metodologie-alegeri-clttm2013final



Art. 1 Prezenta Metodologie are la bază Metodologia Ministerului Educației Naționale privind alegerea membrilor Biroului Executiv al Consiliului Școlar al Elevilor și principiile promovate in cadrul proiectului national PALTIN, privind consiliile locale ale copiilor și tinerilor.


Art. 2 (1) Procesul electoral se organizează în liceele din Municipiul Timișoara de Biroul Executiv al Consiliului Școlar al Elevilor, aflat în perioada exercitării mandatului împreună cu consilierul educativ;
(2) Procesul electoral pentru desemnarea reprezentantului liceului în Consiliul Local al Tinerilor se organizează din doi în doi ani, în aceeași sesiune cu cel pentru alegerea membrilor Biroului Executiv al Consiliului Școlar al Elevilor (preşedinte, vicepreşedinte, secretar).


Art. 3 În cazul demisiei sau demiterii unui membru al Consiliului Local al Tinerilor se organizează alegeri în termen de 45 de zile de către Consiliul Școlar al Elevilor în cauză.


Art. 4 (1) Biroul Executiv al Consiliului Școlar al Elevilor are obligaţia de a anunţa și promova procesul electoral prin afişe și alte mijloace, inclusiv publicarea pe site-ul unității de învățământ și la panourile Consiliilor Școlare ale Elevilor;

(2) Sunt acceptaţi la înscriere numai candidaţii ale căror dosare întrunesc integral condiţiile cuprinse în prezenta metodologie;

(3) Biroul Executiv afişează, prin intermediul propriilor căi de comunicare, lista candidațiilor validați, precum şi agenda sesiunii electorale;

(4) În unele situaţii, preşedintele comisiei de concurs și validare poate dispune întreruperea desfăşurării concursului şi eliminarea din sală a persoanelor cu atitudine şi comportament necorespunzătoare.


Art. 5 Dosarul de candidatură se va depunde consilierului educativ, conform calendarului alegerilor, şi va conţine următoarele:
a.       Curriculum Vitae Europass;

b.      Scrisoare de motivaţie;
c.       Cerere de înscriere;


e.      Acordul părintelui;
f.     Declarație pe proprie răspundere de neapartenență politică.

Art. 6 (1) Comisia de concurs şi validare a dosarelor de candidatură pentru ocuparea posturilorvacante este constituită din:

1.       preşedinte – preşedintele Consiliului Școlar al Elevilor, aflat încă în exercițiu;

2.       secretar – secretarul Consiliului Școlar al Elevilor, aflat încă în exercițiu;

3.       membru – evaluator, reprezentant al Consiliului Județean al Elevilor;

4.       membru – evaluator - consilier educativ;

(2) În cazul în care vreunul din membrii comisiei de concurs și validare participă în cadrul sesiunii electorale din postura de candidat, atribuțiile și responsabilitățile acestuia sunt preluate de către un membru delegat de Biroul Executiv al Consiliului Școlar al Elevilor;

(3) La desfăşurarea procesului electoral sunt invitaţi să participe în calitate de observatori:
-reprezentantul asociaţiei de părinţi;

-reprezentanţi ai ONG-urilor;


Secretarul comisiei de concurs și validare invită observatorii să asiste la desfăşurarea sesiunii electorale, cu cel puţin 48 de ore înainte de data desfăşurării acesteia. Participarea observatorilor va fi confirmată. Neprezentarea observatorilor nu afectează legitimitatea desfăşurării concursului;

(4) Observatorii participă la activităţile comisiei, dar nu se implică în procesul electoral propriu-zis. Observatorii au dreptul de acces la toate documentele de concurs şi de a-şi consemna observaţiile în procesul verbal. Dacă în derularea concursului observatorii sesizează preşedintelui comisiei vicii de procedură sau de organizare, acesta are obligaţia de a remedia de îndată neregulile sesizate şi va dispune măsurile legale care se impun;

(5) Observatorii nu au dreptul de a face sesizări privind corectitudinea organizării şi desfăşurării sesiunii electorale după încheierea acesteia, decât în situaţia în care nu s-a dat curs sesizării consemnate în procesul verbal.


Art. 7 Procesul electoral pentru desemnarea reprezentantului liceului în Consiliul Local al Tinerilor constă în următoarele etape:

a)      Promovarea procesului de către Biroul Executiv al Consiliului Școlar al Elevilor
b)      Primirea dosarelor de candidatura
c)       Analiza și validarea candidaturilor
d)      Votul secret exercitat de colectivul de elevi din cadrul unității de învățământ
e)      Campanie electorală în rândul elevilor unității de învățământ;
f)        


Art. 8 Sunt consideraţi validaţi candidaţii al căror dosar de candidatură îndeplinește condițiileprevăzute în art. 5.


Art. 9 (1) Campania electorală va înceta în ziua premergătoare votului;


(2) În ziua desfășurării votului colectivul de elevi își va exercita dreptul de vot;

(3) Comisia de concurs și validare are obligaţia de a pregăti buletinele de vot pentru sesiunea devot secret;

(4) Vor fi considerate valide doar buletinele de vot cu o singură opţiune;

(5) Se va proceda la anularea buletinelor de vot cu alte inscripţii decât cele admise şiconsemnarea numărului acestora în procesul verbal al sesiunii electorale.


Art. 10 Secretarul comisiei de concurs și validare întocmeşte procesul verbal,  în care consemnează desfăşurarea şi rezultatele concursului, precum şi menţiunile persoanelor desemnate ca observatori. Procesul verbal este semnat de preşedintele comisiei de concurs și validare, de membrii acesteia şi de persoanele desemnate ca observatori.


Art. 11 Informaţiile false cuprinse în curriculum vitae, falsul în declaraţii, falsul în înscrisuri oficiale şi subsemnătură privată, observate de comisia de concurs și validare înaintea sau în timpul desfăşurării concursului, atrag eliminarea candidatului din concurs.

Art. 12 (1) Sesizările care vizează nerespectarea condiţiilor de înscriere la concurs sau cele referitoare la valabilitatea documentelor de la dosarul de candidatură, dovedite înaintea sau în timpul sesiunii electorale, atrag eliminarea candidatului;

(2) Sesizările menţionate la alin. (1) al prezentului articol, dovedite după finalizarea concursului, dar înainte de emiterea deciziei de numire, dacă sunt constatate cu privire la câştigătorul concursului, conduc la invalidarea rezultatelor acestuia şi validarea următorului candidat promovat. În cazul în care nu există niciun alt candidat promovat, concursul se reprogramează.

Art. 13 (1) Nerespectarea prevederilor prezentei metodologii atrag după sine, în funcţie de gravitate invalidarea procesului electoral;

(2) Decizia de invalidare a procesului electoral, precum şi aplicarea acesteia va fi făcută de către comisia formată din reprezentații Inspectoratului Școlar Timiș, Primăriei Municipiului Timișoara și Institutului Intercultural Timișoara.


Art. 14 Orice situaţie apărută pe parcursul desfăşurării procesului electoral, neprevăzută de prezenta metodologie, va fi adusă la cunoştinţă comisiei menționate la art 13 alin 2.

Niciun comentariu: